Így hízik közpénzen a kormánypárti sajtó – mutatjuk a számokat
A Magyar Villamos Művek nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket csaknem két év alatt, a pénz háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – tudta meg a HVG.
A Magyar Villamos Művek nagyjából 8,5 milliárd forint értékben jelentetett meg hirdetéseket csaknem két év alatt, a pénz háromnegyede kormánypárti médiumokhoz került – tudta meg a HVG.
A kormánykedvenc New Land Media és a Media Dynamics Kft. nem először nyeri meg a feladatot, de most kétszer annyit költhetnek az ország külföldi reklámozására, mint legutóbb.
Nettó 24 milliárd forintot osztottak ki Rogán Antalék az állami kommunikációra 2024 utolsó három hónapjában.
Árat emel a kormányzati kampányok kivitelezésében taroló Lounge Group. A cégnek a keretmegállapodás értelmében van erre lehetősége, amivel élt is, és amire Rogán Antalék is rábólintottak.
A két cég Balásy korábbi üzlettársának tulajdona, egyszer már elnyertek egy 30 milliárdos megbízást.
A Lounge Design és a New Land Media idén már kaptak nagyobb összegeket is, két olyan szerződés is volt, amelyek keretösszege alulról karcolta a nyolcmilliárd forintot.
Hárommilliárd forintnál is nagyobb összeget költhet a Budapest 2023 Nrzt. arra, hogy népszerűsítse az atlétikai vb-t, és akkor még csak az első ütemről van szó. A megbízások nagy része, összesen 3,34 milliárd forint értékben Balásy Gyula cégeinél landol.
A kormányzati kisgömböc, Rogán Antal minisztériuma alá kerül januártól egy újabb stratégiai feladat, a kiemelt sportesemények és állami rendezvények szervezése, pályáztatása és lebonyolítása. Erre új állami céget hoznak létre, a Nemzeti Rendezvényszervező Ügynökséget, amelybe beolvad a megszűnő – és a honvédelmi tárcához alig fél éve került – Nemzeti Sportügynökség.
Magasnak találták azt az összeget, amennyiért két cég elnyerte a Nemzeti Kastély- és Várprogram kommunikációját.
Az év végi hajrában összesen nettó 37 milliárd forintnyi kommunikációs megbízást osztott szét az állami és kormányzati reklámköltéseket kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH). A kedvezményezettek között van a Magyar Divat & Design Ügynökség, a Visit Hungary, Demeter Szilárd kedvence, a Petőfi Irodalmi Ügynökség, a Magyar Államadósság Kezelő Központ, a Magyar Államkincstár és a Miniszterelnökség is.
A magyarországi és külföldi médiakampányokkal kapcsolatos pályázatra csak egy ajánlat érkezett, amelyet Balásy Gyula két cége konzorciumban adott be.
A kormánykommunikáció mellett a vadászati kiállítás és az állampapírok reklámozására is nagy pénzek mentek el.