Az államtitkár szerint már tervezik a reptérre vezető vasútvonalat, amelynek egy hét kilométeres szakasza a föld alatt futna.
Valószínűleg a két futópálya között halad majd az új, Ferihegyet is érintő vasút nyomvonala, amely a repülőtér területét már a föld alatt érné el. Az alagútnak és vasúti technikának is speciális biztonsági feltételeknek kell megfelelnie: nem érheti támadás a légikikötőt ebből az irányból, másrészt az ott alkalmazott technika nem zavarhatja a repülőtér automatikus leszállítórendszerét – erről beszélt a Magyar Idők szerint a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára az InnoRail vasúti konferencián.
Mosóczi László emlékeztetett: a repteret úgy kötik be a vasúti közlekedésbe, hogy a Budapest–Cegléd vasútvonalból Pestszentlőrinc és Monor között egy új szakasz ágazik majd ki. A 22 kilométer hosszú kitérő hét kilométeren át a föld alatt halad majd, és úgy éri el a reptéri terminált.
A kormány tavaly novemberben döntött arról, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret bekötik a kötöttpályás közlekedési rendszerbe. Ezt régóta tervezik már, többfelé elképzelés is volt, de egyiket sem valósították meg, a repteret most busszal érhetik el a tömegközlekedők.
Az új leágazás terveit IKOP-finanszírozásban készítik, és két évre van szükség, hogy előkészítsék a beruházást a repülőtér területén – mondta az államtitkár.
A Közlekedés.org Facebook-oldalán látványterveket tettek közzé az új ferihegyi állomásról, de nem részletezték, pontosan honnan származnak, illetve azt sem tudni, ezek lehetnek-e a végleges tervek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.