Milyen távlatokat nyitnak hazánknak a kisvasútfejlesztések? Ennek járt utána a Magyar Idők.
Felült az ellenzék a kisvasútblöffre – ezzel a címmel jelent meg a Magyar Időkben egy teljes oldalas cikk a felcsúti kisvasútról. A téma jelentőségét mutatja, hogy a mai számban egyetlen más cikk sem érte el ezt a méretet, még a Migránsvédő tolmácsokat toboroz Soros hálózata című összeállítás sem.
Valóban van miről írni a felcsúti kisvasút kapcsán, idén áprilisig például ötven olyan nap is volt, amikor egyetlen jegyet sem adtak el. Majd ahogy betört a jó idő, jöttek az utasok is, de olyan furcsa véletlen történt, hogy az első félév 184 napja közül 180 hivatalos utasszáma is pont 0-ra vagy 5-re végződik. Ez valamiért a cikkből nem derül ki, de így is megtudhatunk több érdekességet. Elég csak a közcímeket vagy a képaláírást megnézni, hogy máris kitörjön az optimizmus:
- Keskeny nyomtávon az élmények felé
- Bekapcsolódni az országos vérkeringésbe
- Utazás a múltba
- Méltó emlék, erős vonzerő
- Acélos kapcsolat a külvilággal
De a cikkből azt is megtudhatjuk, hogy logikus lépés meghosszabbítani a kisvasutat Bicskétől Lovasberényig, illetve hogy a felcsúti stadionnál „a kétkedő visszhangok ellenére mára komoly látogatói kör alakult ki”. Sőt, azt is, hogy a Pancho Arénánál fontosnak tartják, hogy ne csupán mint sportlétesítmény vonuljon be az épület a köztudatba – körbenézve a meccsek alatti díszpáholyban elmondhatjuk, ezt a célt valóban sikerült elérni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.