Gazdaság hvg.hu 2017. július. 13. 09:38

Saját Zing burgerezőt nyitna? Íme a költségek

Franchise hálózatot építene a magyar Zing Burger-lánc, Susánszky Ádám társalapító a Világgazdaságnak beszélt a csatlakozási feltételekről.

Fontos lépcsőfok a hálózatépítés a Zing Burger számára, de nem törekszenek rá mindenáron – mondta a VG-nek adott interjújában Susánszky Ádám, az egyik leggyorsabban terjeszkedő hazai hamburgerlánc, a Zing Burger társalapítója.

Szerinte ha megtalálják a megfelelő partnereket, megjelenhetnek Budapest külső kerületeiben, illetve több megyeszékhelyen, például Debrecenben, Szegeden, Pécsen vagy Győrben. "De érdeklődtek már Romániából, Szlovákiából és Szlovéniából is" – tette hozzá.

Itthon 130-180 ezer euró, azaz mintegy 40-55 millió forint a bekerülési költség egy-egy egységnek, ez az alapterülettől és az elhelyezkedéstől is függ.

A Zing-franchise díja 8 százalék, ami a kedvezményekkel akár 6 százalékra is csökkenhet, az első évben 30, a másodikban 50 százalékos megtérülést ígérnek.

A struktúra áprilisi meghirdetése óta 20-30 jelentkező volt, kell még két-három hónap, hogy megtalálják azt az egy-két külső partnert, akivel az idei év végén vagy a jövő év elején első körben leszerződnek – tette hozzá Susánszky Ádám.

A cég biztosítja a saját készítésű hamburgerzsömlét és húspogácsát. A tervezett külpiacok felé csak akkor nyitnak, ha el tudják látni alapanyaggal Budapestről vagy egy termelőüzem odatelepítésével.

A legtöbb arculati és minőségi elemet meghatározzák, akárcsak az italportfóliót és a marketinget, de lehetnek olyan elemek, amelyeket sikeres helyi kipróbálás után behoznak a központi céghez.

Susánszky Ádám szerint fontos tisztázni, hogy az úgynevezett fast casual étteremláncok kategóriájába tartoznak, a hagyományos gyorséttermektől eltérően a fogások frissen, rendelésre készülnek, mégis pár perc alatt kézhez kapják a vevők.

Ebben a szegmensben ma jogos elvárás, hogy 2000-2500 forintért egyen és igyon is a vendég – tette hozzá.

zöldhasú
Hirdetés