Retteghetnek a terroristák a magyar postákon, és ki lehet mondani, hogy Matolcsy lop - de csak vagdalkozásként. A 80-as évek egyik ikonja, a Pajtás bezárt, már csak az orosz metró retró. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.
Megszületett a bírósági döntés, ki lehet mondani azt, hogy Matolcsy György közpénzt lopott – közölte az MSZP a hivatalos honlapján. Az ítélet persze nem azt jelenti, hogy a bíróság szerint Matolcsy vagy családja valóban lopott, mindössze azt, hogy közszereplőként köteles tűrni a hasonló kritikákat is.
A jegybankelnök tavaly perelte be Bárándy Gergelyt, és egymillió forint sérelemdíjat követelt, mert a képviselő a parlamentben azt mondta neki, hogy “nem a Nemzeti Bank munkatársai vagy általában a Nemzeti Bank lopta el a közpénzt, hanem ön és az ön környezete, és az ön családja”.
A pénzmosás és a terrorizmus finanszírozásának megelőzéséről szóló törvény értelmében csak személyi igazolvány és lakcímkártya felmutatásával lehet bizonyos sárga csekkeket befizetni a postákon. A cég szerint csak kisebb változást hozott a június 26-tól hatályba lépő Európai Uniós rendelet, a leggyakoribb csekkfajtákat, például a közüzemi és hatósági csekkeket ez a változás nem érinti.
Továbbra sincs semmilyen adatrögzítési kötelezettség azoknál a csekkeknél, amelyek M jelzésűek, ezek adó, pénzbírság, illeték befizetésére használt, általában hatósági csekkek. A változás az FM jelzésű csekkekeket érinti, ilyenek a közüzemi fehér csekkek és a sárga csekkek. Ezeknél, ha van FM jelzés (minden fehér csekk ilyen), akkor 300 ezer forint összeghatárig nincs szükség személyazonosításra, de 300 ezer forint felett már igen.
Ha nincs FM jelzés a csekken, ez sárga csekkeknél előfordulhat (általában egyéb, nem közüzemi befizetések esetén), szükséges a személyazonosság igazolása.
Július 8-tól közvetlen buszjáratot indít a Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között a Budapesti Közlekedési Központ. A 100E elnevezésű közvetlen reptéri járatra speciális jegyet kell majd váltani, egy út 900 forintba kerül majd. A 65 év felettieknek, és akiknek egyébként is jár az ingyenes utazás, térítésmentes lesz. A Deák térről mindennap hajnal 4 és éjfél között, a reptérről pedig hajnal 5 és 0 óra 30 perc között indul majd. A Kálvin téren mindig, az Astorián csak hajnalban fognak megállni. A Belvárostól jó esetben 35 perc alatt ér majd ki a busz a reptérre.
Napokon belül elkezdődik az építkezés az egykori SZOT-szállónál – ezt mondta a Világgazdaságnak Wáberer György. Az üzletember szerint nyílt tenderen kértek terveket a beruházáshoz, a pályázatnak két díjazottja is lett, és az általuk készített látványterv alapján adtak megbízást egy cégnek a ház komplett tervdokumentációjának elkészítésére. A kivitelezést a Market, azaz Garancsi istván cége végzi majd.
Az egykori SZOT-szálló torzója régóta csúfítja már a budapesti városképet. Az ígéretek szerint a területen színvonalas társasházat építenek, benne hetven-nyolcvan, főleg 150 négyzetméteres luxuslakással.
A hét képe: A kívülállók nem hittek benne, a Fairfood egy szokatlan üzleti modellel mégis sikeres lett a netes ételrendelés piacán.
Theresa May kormányfő ismertette a szigetországban élő uniós polgárok Brexit utáni tartózkodásával kapcsolatos javaslatát. A szigetországban élő több mint hárommillió európait, köztük több százezer magyart várhatóan bonyolult bürokratikus procedúrának teszik ki.
A törvényesen az Egyesült Királyságban tartózkodó uniós állampolgárok két évig maradhatnak a szigetországban a britek EU-ból való kilépése után. Ha legalább öt éve élnek az országban, letelepedési engedélyt kaphatnak. Azt azonban nem tudni, meddig kell teljesíteni ezt az öt évet – vagyis mikor lesz a határnap. Csak annyi derült ki, hogy az valamikor a Brexit hivatalos kezdete – 2017. március 29. – és a kilépés dátuma között lesz.
A Gyorskocsi utcabeli legendás retró Pajtás Étterem hétfőn tett közzé egy bejegyzést a Facebookon, miszerint június 30-án nyit ki utoljára.
Az üzemeltető Junior Zrt. azt közölte, alapos megfontolás után zárják be az egységet, az intézmény ugyanis több évtizedes működés után műszaki és gasztronómiai megújításra is szorul. “A Pajtás az elmúlt évek során egyre gyengébb eredménnyel működött, így kényszerű, de észszerű döntés született” – írták. Remélik, hogy a közeljövőben akad majd olyan eltökélt üzemeltető, aki a Pajtás Étterem szellemiségét megtartva, az elengedhetetlen felújítás után ismét megnyitja a vendéglőt. Az utolsó ebéd elköltésénél a hvg.hu is jelent volt a Pajtásban.
„A Metrowagonmash vállalat csapata és vezetősége nevében szeretnék bocsánatot kérni a budapesti metró utasaitól azokért a kellemetlenségekért, amelyek a gyárunkban felújított és korszerűsített metrószerelvényekkel történtek az elmúlt hetekben” – olvasható a Metrowagonmash vezérigazgatójának pénteki közleményében. Bíznak abban, hogy a felújított vonatok hamarosan visszakerülhetnek a vonalra.
Az első felújított metrószerelvény március 20-án állt forgalomba Budapesten, de már az első napokban probléma volt vele. A szerződés szerint 222 metrókocsi felújítása csaknem 220 millió euróba kerül. A héten a főpolgármester is bocsánatot kért a budapestiektől a felújított metrókocsik hibái miatt. Tarlós István a köztévének azt mondta: csak két kábelt dugtak össze rosszul, ez okozta az ajtóhibákat. Aztán amikor a hvg.hu részletesen is kifaggathatta a 3-as metró bajairól, már nagyon elege volt az egészből. Kijelentette: Lehet ilyeneken szórakozni, hogy legyen klíma, azt is lehetne követelni, hogy legyen büfékocsi is, de a felújítási döntéskor nekik az volt a lényeg, hogy az utasok egyáltalán fel merjenek szállni a 3-as metróra.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.