Új reptéri vasutat és állomást kell megtervezni, sőt, azt is meg kell vizsgálni, hogy koncesszióba lehet-e adni a vasutat – erről döntött a kormány.
Jókora kanyarral, Kőbánya-Kispest és Monor közt futhat egy új, kétirányú reptéri vasútvonal – erről jelent meg egy friss kormányhatározat. A kormány úgy döntött: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren egy új állomást is ki kell alakítani, méghozzá úgy, hogy ingajáratokat is lehessen ott közlekedtetni. Ha minden jól alakul, akkor jövő szeptember végéig kell a projektnek az engedélyes terv szintjéig eljutnia.
Azt, hogy koncesszióba lehet-e adni a repülőtéri vasúti személyszállítást, Seszták Miklósnak kell megvizsgálnia. Azt is a fejlesztési miniszternek kell kiszámolnia, hogy a koncesszió bevételeit miképp vonhatják be a beruházás finanszírozásába.
A Nyugati pályaudvar és Monor közti vonatok most Ferihegy 1-en állnak meg, azt a terminált azonban 2012 óta nem használják. Ha a 2-es terminálhoz vezetnek vasutat, azt jókora kanyarral tudnák csak megoldani.
Lázár János még novemberben jelentette be: egy 29 kilométeres új pálya kiépítését tervezik, ahol húszpercenként szeretne a kormány vonatokat indítani a Nyugati pályaudvarról a repülőtérre. Akkor úgy becsülte, hogy százmilliárd forintos lehet a beruházás.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.