A Párizst övező agglomeráció, Ile-de-France régió, valamint a párizsi tömegközlekedési vállalat, az RATP és a nemzeti vasúttársaság, az SNCF vezetősége még keményebben lecsap a bliccelőkre.
A francia számvevőszék becslése szerint a tízmilliós agglomerációban évente 366 millió eurós kárt okoznak a csalók a régiónak és a vállalatoknak. Hamarosan életbe lépnek az új, drákói büntetések. Igaz, először október folyamán, pedagógiai célzatú plakátokkal próbálják jobb belátásra bírni a notórius bliccelőket, de azt is jelzik, hogy mostantól nincs kegyelem. Tehát: ha a lebukott bliccelő megpróbál megfutamodni az ellenőrök elől, de elkapják, akkor 1 hónapos elzárásra és 7500 euró pénzbüntetésre ítélhetik. Ha fegyelmezetten végigvárja a jegyzőkönyv felvételét, de rafináltan hamis adatokat és lakcímet ad meg, 2 hónap dutyi és 3750 eurós bírság jöhet.
A hatóságok jól tudják, hogy a legfurfangosabb bliccelők társulnak és közös biztosítási alapot dobnak össze. Ha valaki lebukik és fizetni kell, a közös kassza állja a büntetést. Ebbe sokkal kevesebbet fizet be a „tag”, mint amennyibe egy havi bérlet kerül. Szóval a szervezett, biztosított csalót akár fél évre is leültethetik, továbbá 45 ezer eurós bírságra is számíthat. És végül: tilos lesz a „vigyázat, ellenőrök vannak a szerelvényen” riasztás leadása. Akik ezzel próbálkoznak, 2 hónap börtönt is kaphatnak a 3750 eurós pénzbüntetés mellett.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.