A boltokban és online is hasít a Lego, de karbonlábnyoma csökkentéséhez még hiányzik egy elem

5 perc

2025.01.11. 12:30

A világ legnagyobb játékgyártója, a dán Lego eddig sikeresen alkalmazkodott a digitális világhoz, de még adós a zöldmegoldásokkal.

Rendületlenül járja a világot A kocka művészete (The Art of the Brick) című kiállítás a Nathan Sawaya New York-i művész által legókockákból alkotott szobrokkal és megelevenített híres műalkotásokkal. A most éppen Berlinben is látható látványosság elődje 2007-ben debütált, és azóta 24 országban és több mint száz városban – 2023-ban Budapesten is – járt. A kiállítást eddig több mint tízmillióan nézték meg, jelezve, hogy a gyerekek és felnőttek által egyaránt kedvelt játék gyártója komoly marketinglehetőséget lát az utazó expóban, melynek egyetlen művészeti médiuma a legókocka.

A vállalat nem volt mindig ilyen elnéző. Miután a munkájából kiábrándult egykori Wall Street-i ügyvéd 20 évvel ezelőtt teljes mértékben a legóművészetnek szentelte az életét, és három évvel később a nyilvánosság elé tárta első alkotásait a pennsylvaniai Lancasterben, a cég felszólította, hogy „szüntesse be a jogsértést”. A billundi székhelyű társaság féltékenyen őrzi szellemi tulajdonát, úgynevezett mesterépítői a kíváncsi szemektől fóliával védett ablakok mögött tervezik meg új ötleteiket a Legoland számára.