Gazdaság MTI 2016. szeptember. 16. 12:45

Megbírságolták a Mannaszappant: kamura épült a sikersztori?

A Gazdasági Versenyhivatal szerint megalapozatlan hatásokkal reklámozta egyes szépségápolási termékeit a cég, amit ezért ötmillió forintra bírságoltak.

A GVH szerint a vállalkozás széles körben alkalmazott a kozmetikai funkciókat kisebb-nagyobb mértékben meghaladó állításokat honlapján 25 termékéről 2013 júliusa és 2014 októbere között. Az egyes termékeket nem bizonyított, megalapozatlan gyógyító hatásokkal ruházták fel az értékesítés fellendítése céljából, amit a versenyhivatal aggályosnak talált.

Kozmetikumok esetében a piaci szereplőknek ugyanis igazolniuk kell az általuk közzétett állítások valóságtartalmát. Különösen a különböző betegségek, egészségi problémák megelőzését, kezelését ígérő szereknél. A hatóság tudományos megalapozottságot vár el a kozmetikumok gyógyhatásának bizonyításánál, amellyel már a reklámok közzététele előtt is rendelkeznie kell egy vállalkozásnak.

A bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett termékekből származó időszaki árbevételt vették alapul. Ugyanakkor enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás együttműködési szándéka jeleként módosította kereskedelmi gyakorlatát, és 100 százalékos pénz-visszafizetési garanciát ajánlott fel vásárlóinak.

A cégvezetővel, Varga-Darabos Andreával készült korábbi interjúnkat alább olvashatja.

Gyes után kirúgták a Malévtől, megcsinálta a Mannaszappant

Csak három éve alakult a natúrkozmetikai családi cég, de idén már 500 millió forint feletti árbevételt várnak. Miközben kis hazai cégek és nagy multinacionális vállalatok is másolni próbálták őket, a Mannaszappan.hu már külföldön is sikeres. Egy kirúgott utaskísérő felügyelő sikeres (kényszer)pálya módosítása.

zöldhasú
Hirdetés