A nagy légiközlekedési vásárok és bemutatók olyanok az ágazat számára, mint a kupaküzdelmek a labdarúgásban. A most befejeződött farnborough-i bemutatót az Airbus nyerte.
Az európai óriás 297 gépre kapott megrendelést, összesen 35 milliárd dollár értékben. Ezek közül 197 már véglegesített üzletnek tekinthető. A Boeing szerényebben teljesített az angliai légi ünnepen, csak 182 rendelést regisztrált és ezek közül 19 tekinthető már véglegesnek. De azért az amerikai cégnek nincs különösebb oka a panaszra, mert az idei első félév összesített adatai alapján januártól június végéig elhúzott vetélytársától. A Boeing 309 gépet adott el, míg az Airbus csupán 227-et.
Nagy gép, kicsi érdeklődés
A szakértők persze azt is kiemelik, hogy az idei angliai légi vásáron összességében kevesebb rendelést regisztráltak, mint a tavalyi hasonlóan nagy franciaországi rendezvényen, a Le Bourget-i vásáron és bemutatón. Idén főleg azt emelte ki a szaksajtó, hogy a nagy befogadóképességű személyszállítók iránt csökken az érdeklődés. A világ jelenlegi legnagyobb gépéből, az Airbus 380-asból 2015-ben 27-et szállítottak le, de 2018-ban csak 12-re várnak a megrendelők. Az Airbus illetékesei azonban optimisták, legalábbis a nyilatkozataik derűlátást jeleznek. Tom Enders a cég egyik vezető menedzsere elmondta, hogy javában dolgoznak a gyártási költségeket csökkentő megoldásokon és szerinte az óriásgép iránti kereslet hamarosan újra nőni fog.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.