Tarlós lengyel buszokkal akarná pótolni a felújítandó 3-as metrót, de a kormány most közölte, kidolgoznak egy nemzeti buszgyártási stratégiát, és a főváros is vegye ezt figyelembe.
Nemzeti autóbusz-gyártási stratégia kidolgozásáról és végrehajtásáról határozott a kormány a magyarországi buszgyártás versenyképessége érdekében – közölte a kormányszóvivő szerdán, a kormányülés szünetében az MTI-vel.
Kovács Zoltán azt mondta: a kabinet a következő három évben olyan buszgyártási stratégiát dolgoz ki és hajt végre, amely biztosítja, hogy a magyar buszgyártás minőségi és mennyiségi szempontból egyaránt helyt állhasson a rendkívül éles nemzetközi versenyben.
A szóvivő hozzátette: a Budapesttel folyó tárgyalásokon is azt kérték, hogy a főváros vegye figyelembe ezt a nemzetgazdasági szempontból kiemelkedő fontosságú kormányzati szándékot.
Tarlós István budapesti főpolgármester ugyanis éppen kedden közölte, hogy a lengyel Solaris cég buszainak megvásárlását fogják javasolni a csütörtöki közgyűlésen a 3-as metró felújítása idejére annak pótlására, holott korábban az erre kiírt két tendert csak részben nyerte meg a Solaris, részben a magyar Mabi-Bus 75-75 busszal. Tarlós azt is mondta, a magyar "Mészáros-féle buszok" drágábbak, mint a lengyel Solarisok (1800 euróval darabonként), és még össze is kellene szerelni őket, továbbá hozzájuk ugyanazokat a motorokat, fékberendezéseket, váltókat és karosszériát vásárolják, mint a lengyelek.
A Világgazdaság egyébként nemrég arról számolt be, hogy a Mabi-Bus beolvad az Ikarusba.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.