Tavaly több mint 6 milliárd forint bevétele származott az államnak a reklámadókból. Ez majdnem a duplája az egy évvel korábbinak, és az idén 10,9 milliárdot írtak a költségvetésbe.
Teljesült a kormány reklámadóval kapcsolatos terve, tavaly mintegy hatmilliárd forintot szedtek be az adóformából – írta a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól kapott adatokra hivatkozva a Világgazdaság. A lap szerdai számában megjelent cikk szerint 2014-ben még 3,27 milliárd forint bevétel keletkezett ebből az adóból, az éves bevételek közti jelentős eltérés abból adódhat, hogy a jogszabály 2014 júliusában lépett életbe, így a 2015-ös volt az első teljes év.
A reklámadó a születése óta eltelt másfél évben rengeteget változott. Részben uniós nyomásra szűnt meg például "az RTL Klubra szabott" egysávos jellege, amely szerint ötszázmillió forintos reklámbevételig nulla volt az adókulcs, az e fölötti rész után pedig – tehát sávosan – negyven százalékkal sújtották az adóalanyt. Tavaly azonban eltörölték a sávokat, és százmillió forint fölötti reklámbevétel után egységesen 5,3 százalék lett az adó.
A 2014-ben bevezetett reklámadóról szóló törvény nem csupán a reklámot közzétevőnél keletkeztet a megrendelt reklám után reklámadó-fizetési kötelezettséget, hanem a reklámot megrendelő vállalkozást is terhelheti az adófizetési kötelezettség. A kormány idén 10,9 milliárd forint bevételt tervez a reklámadóból, a növekedés hátterében a Világgazdaság szerint a reklámpiac élénkülése, valamint az adózási hajlandóság növekedése állhat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.