Imádják a drága papírzsebkendőt és tusfürdőt a magyarok
Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 356 milliárd forint forgalmat bonyolított tavaly Magyarországon, 6 százalékkal többet az előző évinél, miközben mennyiségben változatlan maradt az eladás - közölte a Nielsen piackutató vállalat.
A Nielsen hetven háztartási vegyi és kozmetikum kategóriát mérő kiskereskedelmi indexe szerint a húsz legnagyobb forgalmú termék közül kétszámjegyű volt a növekedés a tusfürdők, a papírzsebkendők, a dekorkozmetikumok, a konyhai törlőkendők, a toalett-tisztítók és a testápoló szerek bolti eladásában.
A kozmetikumoknál és papírzsebkendőknél emelkedett a kereslet a drágább termékek iránt, illetve hasonló trendet tapasztaltak a karácsonyi ajándékcsomagoknál is, amelyek testápolókat, kozmetikumokat tartalmaztak - idézi a közlemény Kapronczai Balázst, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét.
A láncok saját márkás termékeinek bolti eladása 5,6 százalékkal, a gyártói márkáké 6,4 százalékkal bővült tavaly az előző évhez képest.
Az erős koncentráltság 1 százalékponttal tovább nőtt, a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok eladásából származó összes bevétel 87 százaléka a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben és a drogériákban folyt be tavaly.
Tovább emelkedett a drogériák és a vegyiáru szaküzletek piaci részesedése az értékben mért forgalomból, a bevétel 35 százaléka keletkezett ezekben tavaly, a megelőző évi 32 százalék után.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.