Kéretlen reklámkiadványt kaptak a magyar vállalkozások - stílusosan Erzsébet napra időzítve.
A postás nem csak találomra tette be a spamet mindenki ládájába, hanem gondosam megcímzett borítékokat osztott szét. Feladó: az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt., amely állami tulajdonú - ellentétben mondjuk az iskolafenntartó KLIK-kel – meglehetősen jól prosperáló vállalkozás. A cég tavalyi nettó árbevétele megközelítette a 10 milliárd forintot, szolid 4,8 százalékos árbevétel arányos eredményt produkálva. A most szétküldött reklámbrosúra színtiszta önfényezés, hiszen akik már eddig is vásároltak dolgozóik számára Erzsébet utalványt, az adózási előnyök miatt tették.
Így nekik biztosan felesleges volt a drága emlékeztető. Az Erzsébet-utalvány 2012-ig visszanyúló múltját és nyúlfarknyi jövőjét 28 oldalon taglaló luxuskiadványról és a hozzá mellékelt DVD-fimecskéről ugyan nem derül ki, melyik nyomda illetve videó-műhely (szellemi) terméke, az értéke azonban igen. A borítékon szereplő postai információ szerint a pakk 10 ezer forint. Így ha legalább ezer vállalkozás megkapta, az 10 milliót kóstált. Aki megvásárolja az utalványokat, az „egyben a gyermekeket, nyugdíjasokat, nagycsaládosokat, fogyatékkal élőket is támogatja az Erzsébet programon keresztül” - buzdít az utalványforgalmazó cég vezérigazgatója a brosúra beköszöntőjében. Tegyük hozzá – ebből a feleslegesen kidobott néhány milliócskából még több gyerek eljuthatott volna nyaralni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.