Gazdaság hvg.hu 2015. október. 30. 09:14

Kis szépítés jön vasárnaptól a 44 milliárdból felújított vasútvonalon

A budapesti Bécsi út közelében található Aranyvölgyben is megáll a vonatok többsége vasárnaptól a Budapest–Esztergom-vasútvonalon. Van még egy újdonság: felújították Klotildliget állomás váróját és homlokzatát, és ott hamarosan jegypénztár nyílik – derül ki a MÁV-Start pénteki közleményéből. A 44 milliárd forintból felújított vasútvonal ezekkel együtt sincs még teljesen kész. Hátra van egyebek mellett a villamosítás és egyes állomásépületek felújítása.

A Bécsi út közelében található Aranyvölgy megállóhely új, a MÁV-Start szerint a kapcsolódó építkezések miatt nem tudták eddig használni, de vasárnaptól már ott is megállnak a vonatok – amelyeknek egyébként S72 a számozásuk.

Az Óbuda és Üröm állomás közötti Aranyvölgyből naponta 21 pár vonattal juthatnak el az utasok Újpestre és a Nyugati pályaudvarra, vagy Piliscsabán keresztül Esztergomba. A megállóhely környezete még munkaterület, ezért a vasúttársaság arra kéri az utasokat, hogy legyenek ott óvatosak.

Fülöp Máté

Aranyvölgyből pár perc alatt elérhető Aquincum megállóhelynél a szentendre HÉV, valamint Újpesten a 3-as metró. A belvárosba is gyorsan be lehet jutni, mert a vonat menetrend szerint mindössze 25 perc alatt gördül be a Nyugati pályaudvarra. Aranyvölgyből a városon belüli utazáshoz a menetjegyet egyelőre a vonaton, a jegyvizsgálótól kell majd megvenni, de akinek van Budapest-bérlete, azzal is utazhat. A megállóhelyre hamarosan új jegykiadó automatát telepítenek – ígérik.

Budapest felé az első vonat 4 óra 32 perckor indul Aranyvölgyből, ezután 5:15-kor, 6:03-kor, 6:52-kor, 7:08-kor és 7:51-kor, majd 8:15-tól 23:15-ig óránként lehet itt felszállni egy-egy Nyugati pályaudvarra tartó járatra. Aranyvölgytől Esztergomig pár perccel több mint egy óra a menetidő.

Még hátra van néhány állomás felújítása is

A piliscsabai Klotildliget megállóhely állomásépületének tatarozását október végére fejezte be a MÁV, saját forrásból. Kifestették a váróhelyiséget és a peronra néző homlokzatot. Az épület teljes felújítását a NIF Zrt. uniós forrásból végezteti el az esztergomi vonal villamosításával egy időben, várhatóan 2017 őszéig. Ugyanekkor újítják fel Esztergom, Esztergom-Kertváros, Leányvár és Dorog állomásokat is, a 2-es vonalat érintő kiegészítő beruházás keretében.

Fülöp Máté

Klotildligeten a MÁV-START hamarosan jegypénztárt is nyit. A várótermet a jegypénztár megnyitásától vehetik igénybe az utasok.

A MÁV-tól közölték azt is: a napi 14 ezer utast kiszolgáló Budapest–Esztergom-vonalon Angyalföld, Aquincum, Szélhegy, Szabadságliget, Magdolnavölgy, Pilisjászfalu, Piliscsév és Esztergom-Kertváros állomásokon vannak már jegykiadó automaták.

Máshol is tervezik ilyen berendezések telepítését, példaként említették itt Aranyvölgyet.

Eddig nem ment minden simán

A Budapest–Esztergom-vasútvonal felújítása több szempontból is problémás volt eddig. A munkát nem tudták az eredeti határidőre befejezni, hónapokat csúsztak, végül augusztus 20-án indult meg a forgalom a teljes vonalon, de még a laikusok is láthatták, mennyi a hiányosság a 44 milliárd forintból felújított pályán.

Az egyik, még Budapest területén lévő vasúti kereszteződésnél például az átadás után nem működtek a fénysorompók, két jelzőőr várakozott ott folyamatosan, és állította meg az autóforgalmat, amikor jött a vonat. Ürömnél augusztus végén még megközelíthetetlen volt a P+R parkoló, nem készült el időre az ürömi Aranyvölgy megálló sem.

Legutóbb pedig arról írtak a 10-es út nevű Facebook-csoportban, hogy csúszik szét a solymári vasúti megálló. A balesetveszélyes helyszínt MÁV Kábel feliratú sárga szalaggal kerítették el.

A képek alatti kommentfolyamba Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastrukrúra-fejlesztő szóvivője is bekapcsolódott, és azt közölte: jelezték a hibát a kivitelezőnek, aki elismerte, és október 31-ig helyre kell állítania a problémát.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.