A megvalósíthatósági tanulmány és az engedélyes tervek 2017-re születnének meg, és 2018-ban kezdődhetne el a beruházás, ami 2020-ra fejeződhetne be. A ferihegyi gyorsvasút megépítése egyébként körülbelül egy-másfél évtizede szerepel a tervek között.
Rövidesen megjelenik a ferihegyi vasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére vonatkozó közbeszerzési pályázat – tudta meg a Világgazdaság. Ez a dokumentum valójában a majdani beruházás előkészítésének az előkészítése, ám ebből derülhet ki, hogy milyen szempontok szerint építsék meg a vasúti összeköttetést a reptér és a főváros között.
Még augusztusban a Napi Gazdaság arról írt, hogy a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a Liszt Ferenc-repülőtér kötött pályás kapcsolatának a megteremtését, és mivel a beruházás az uniós támogatásokból finanszírozott közlekedési nagyprojektek közé is bekerült korábban, egyre valószínűbb, hogy meg is valósul.
A Világgazdaság idézi Fónagy János, a fejlesztési minisztérium államtitkárát, aki a közelmúltban azt mondta: a kormány nevesítette a reptéri vasút fejlesztését a 2020-ig tartó uniós költségvetési ciklus pályázatai között. A megvalósíthatósági tanulmány és az engedélyes tervek 2017-re születnének meg, és 2018-ban kezdődhetne el a beruházás, ami 2020-ra fejeződhetne be – értesült a lap. A beruházási költség csak a tanulmány megszületése után becsülhető meg.
A ferihegyi gyorsvasút megépítése körülbelül egy-másfél évtizede szerepel a tervek között, és már az első Orbán-kormány, valamint a Gyurcsány-kormány idején is felmerült az építkezés gondolata.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.