Mindez azt jelenti az LMP szerint, ha ki kell vonni végül a forgalomból a felújított metrókocsikat, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti vissza.
Megismerte az LMP a 3-as metró felújításával kapcsolatos szerződéseket. A párt szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon.
Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője szerint az aláírt szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre. Mindez szerinte ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza, míg a többit a budapesti adófizetők.
Szerinte ez érthető is az orosz fél részéről, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, ezért nem vállalják a teljes körű jótállást. Az LMP-s politikus felhívta a figyelmet arra, hogy - a futamidőt tekintve – az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre.
Csárdi Antal azt kérte a miniszterelnöktől, legközelebb inkább tokaji aszút vigyen az orosz elnöknek, ne pedig a budapestiek biztonságát ajándékozza oda.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.