Rengeteg pénzt jelentett a jó idő egy német gigacégnek
Nőtt az Európa legnagyobb biztosítójának számító német Allianz nyeresége az idei második negyedévében, részben a kedvező időjárás miatt.
Az Allianz bevétele éves alapon 2,4 százalékkal emelkedett, és 30,2 milliárd euró lett. A nettó nyereség 2,02 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 1,76 milliárd euróról. A piaci elemzők kisebb, 1,83 milliárd eurós negyedéves profittal számoltak.
A cég működési eredménye 2,6 százalékkal 2,84 milliárd euróra emelkedett, elmaradt az elemzői várakozások átlagában szerepelt 2,92 milliárd eurótól. Jó eredményeket ért el a cég biztosítói ágazata, kevés környezeti kár ellen kötött biztosítás után kellett fizetni a kedvező időjárás miatt.
Az Allianz portfóliójában viszont gyenge pont az eszközkezelő üzletág, ahol 505 millió euró volt a működési eredmény a június végével záródott három hónapban az egy évvel korábbi 676 millió euró után.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.