Gazdaság hvg.hu 2015. június. 02. 14:30

Legyen Önnek is gyára Észak-Koreában!

Imázsvideóval keres gazdasági befektetőket Észak-Korea. A 2013-ban készült - de online csak mostantól elérhető - film alapján befektetési terület és fejlesztési lehetőség van bőven. Készítői komolyan vették a külföldi trendeket, a zöldmezős beruházási terület például tényleg zöld.

Befektetőket keres Észak-Korea, ezért a Voice of Korea egy speciális imázsvideót jelentetett meg, amelyben az ország kedvező adottságait – külföldi befektetőket védő jogi keretek, kedvezményes adózás –, illetve Korea különböző gazdasági fejlesztési régióit ismertetik. A videó egyébként 2013-ban készült, de online csak most lett elérhető.

AP / David Guttenfelder

A videóban nincs egy darab nyakkendős gyerek vagy katonai seregszemle, de maga Kim Dzsong Un sem szerepel (sőt, még a lovasszobra sem). Bemutatják ugyanakkor azt a nagyjából tíz gazdasági régiót ahová befektetőket várnak. E fejlesztési övezetekben speciális törvényeket és adószabályokat hoztak a külföldi befektetőknak – állítja a videóban Hong Chol Hwa, a Társadalomtudományi Akadémiához tartozó Jogtudományi Intézet igazgatója.

A fejlesztési területek között van egyebek között a turizmus, az ipar és a mezőgazdaság. Az nk.news cikke szerint kérdéses lehet egyebek között, hogy a fejlesztésekhez szükséges energiát hogyan tudja az ország biztosítani, nemrég ugyanis éppen az nk.newes-on jelent meg egy olyan írás, amely szerint Észak-Korea villamos energia ellátási képessége romlott az elmúlt években. Ezenkívül Észak-Korea komoly infratsukturális hiányokkal is küzd, nem beszélve arról, hogy a telefon-, mobil- és internethálózat enyhén szólva is hézagos – igaz, ez utóbbi szolgáltatásokat a videó alapján a North East Asian telekommunikációs cég biztosítaná.

Szakértők szerint a videó azt tükrözi, hogy Észak-Korea nyitni próbál és valamilyen gazdasági reformot kezdett el, mert Phenjanban végre valaki megértette: a felzárkózáshoz külföldi tőke is szükséges.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.