Jól lehet, a technológia még mindig újnak számít - főleg a több mint 100 éves robbanómotoros "pályatárshoz" képest -, máris sok rossz beidegződés kötődik az elektromos (hibrid) autókhoz. Például hogy csúnya és lassú, meg hogy egyelőre nem is adnak el belőlük túl sokat. Ez utóbbi már biztosan nem igaz Európában.
A Cleantechnica egy érdekes ábrát publikált egy blogger munkája nyomán. Pedig José Pontes nem csinált mást, mint összeítette a 2015 márciusi, regisztrált elektromos autó eladásokat.
Azt találta,hogy a számok drasztikus emelkedést mutatnak, és jócskán felülmúlják az eddigi rekordnak számító 2013. decemberi adatokat (ami 14.197 volt). Európában ugynais márciusban több mint 18 ezer megújuló energiával (is) hajtott személyautót adtak el a kereskedésekben.
Ezzel csak az idén 36 ezer felé lépett az eladás, és így Európában áprilisra már több mint 150 ezer e-kocsi száguldozott.
Az ábrából látszik, hogy már régen nem a Toyota Prius a legkeresettebb; jelenleg épp a Mitsubishi Outlanderje az. De a legnépszerűbb vételek közé tartozik a Nissan Leaf és a Tesla S is. Az ábrából azonban az is egyértelmű, hogy ma már az autókereskedésekben (lényegében gyártótól függetlenül) szinte minden márkának megjelent a kereskedelmi forgalmoban is elérhető hibrid, illetve elektromos "verziója". (illetve: lát valaki Fiatot a felsorolásban? Ugye, nem? Az olaszok tehát még "hiányoznak".)
Hogy a 18 ezer autó eladás mennyire sok (vagy kevés)? Magyarországon 2013-ban összesen 56.400 új autót adtak el. Ebből kalkuláltan a márciusi elektromos autó eladások Európában jóval többet mutatnak, mint amire a hazai autókereskedők egész negyedévben képesek voltak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.