Külföldi kézbe került a Szentkirályi, a cseh Karlovánské Minerální Vody vásárolta meg a piacvezető ásványvízcéget, a tranzakciót ma jelentették be.
Külföldi kézbe került a magyar piac 20 százalékát birtokló Szentkirályi Ásványvíz Kft. A csehországi Karlovánské Minerální Vody (KMV) a Kékkuti után a másik nagy hazai márkát is megvásárolta. A tranzakciót ma jelentették be. A Central European Mineral Water Holding projektcégen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t. A mostani tranzakció folytán pedig a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben ismét magyar tulajdonos jelent meg.
A tranzakcióra terve már korábban kiszivárgott, részletek azonban nem kerültek napvilágra. A cseh Karlovanské Minerální Vody úgy vásárolta meg a magyar céget, hogy egy új nagy "vizes" holdingot hoz létre – írja a Napi.hu. A 2015 áprilisában kötött megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a KMV-t tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata. A tranzakció eredményeképpen Balogh Levente a holding meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált, továbbá betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is. A holding az anyavállalattal és annak érdekeltségeivel európai léptékben is meghatározó társasággá válik, évi több mint egymilliárd liter értékesítésével az ásványvíz és ásványvíz alapú termékek területén.
Az olasz családi tulajdonban levő cseh cég első lépcsőben már megvette a Kékkuti Ásványvíz Zrt.-t a Nestlé-csoporttól. Így a két nagy hazai márkát egy új cég, a Central European Mineral Water Holding fogja majd össze. A világhírű Perrier és San Pellegrino ásványvizeket is palackozó Nestlé Waters a cégnyilvántartás szerint idén április 16-án adta el a – 2013-ban 5 milliárdos árbevétel mellett 1,1 milliárdos mérleg szerinti veszteséget elérő – Kékkútit a Central European Mineral Waters Holding S.A.-nak.
A tőkeerős tulajdonosi háttér lehetővé teszi, hogy a társaságok nagymértékű beruházásokat hajtsanak végre a termelési kapacitás bővítése, a logisztikai bázis megerősítése és a környezetvédelmi valamint a termékfejlesztési területeken. A várható jelentős piaci terjeszkedés és termelési kapacitás-bővítés biztosítja a két cég munkahelyeinek megtartását és előrevetíti a munkaerő létszám további növelését.
Közép-Európa legnagyobb ásványvíz-palackozója, a cseh Karlovarské Minerální Vody Csoport (KMV) és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. (Szentkirályi) együttműködik annak érdekében, hogy közösen tovább terjeszkedjenek Magyarországon és a régióban. Balogh Levente a Szentkirályit évek óta magyar bázisú multinacionális céggé szerette volna építeni, és a további fejlődést szakmai tőke bevonásában látta. A kívánt szakmai tőkebefektetőt Magyarországon nem találta meg, ezért esett választása az olasz Pasquale családra.
A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba. A KMV-nél jelentősen modernizálta a palackozó technológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh vállalat teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. Fia, Alessandro Pasquale 2008-ban csatlakozott a családi céghez és hozzákezdett a vállalat nemzetközi terjeszkedéséhez. A KMV Csoport, melynek 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában van jelen, illetve további 20 országba exportálja termékeit.
A KMV a legnagyobb ásványvíz- és forrásvíz-gyártó Csehországban és Közép-Európában. A vállalat gyártja a Mattoni ásványvizet, az Aquila forrásvizet és a Magnesia ásványvizet. A termékportfolióhoz tartoznak még természetes és ízesített ásványvizek, jeges teák, továbbá a Granini gyümölcslevek és a Schweppes üdítőitalok licensztermékei. 2008-ban a KMV felvásárolta az osztrák Waldquelle ásványvíz-palackozó társaságot, amelyet mára a helyi piacon a második legnagyobb forgalmazóvá növelte. A KMV jelenleg 20 országba exportálja termékeit, és 750 alkalmazottja van. A cég világhírű márkákat épít, amelyek különleges értékkel bírnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.