Sokéves csúcsokat döntöget a palládium ára, a befektetők pedig attól tartanak, hogy az oroszok a nyersanyagot is tiltólistára teszik, ez ugyanakkor probléma lehet, hiszen ők adják a világ termelésének 40 százalékát. Az oroszok ezzel komoly fejtörést okozhatnak a nyugati gépjárműiparnak.
Befektetők attól tartanak, hogy elpattanhat a palládium ára – írja a Quartz. A nyersanyag, melyet például az autóipar használ fel, világkitermeléséből Oroszország 40 százalékkal részesedik, és a befektetők attól félnek, hogy az oroszok a palládiumot is tiltólistára tehetik, ez pedig komolyan megdobná ennek az árát, mely jelenleg is 13 éves csúcson van.
Bár Dél-Afrikában, az ország az oroszok után a második legnagyobb kitermelő a világon, befejeződtek a több mint 5 hónapig tartó sztrájkok az ottani bányákban, egyelőre nem tudni, hogy be tudja-e hozni a kitermelés a lemaradást, mely a kereslethez képest még így is komoly lemaradásban van.
Az oroszoknál emellett már jelenleg az is a tálcán van, hogy ha az EU, illetve az USA további szankciókat vezetne be ellenük, akkor betilthatják a személygépkocsik importját, ez pedig igencsak érzékenyen érintené a két nagy gazdasági blokkot, ugyanis 10 milliárd euró értékben exportáltak ezek az államok autókat Oroszországba. Ha a tehergépjárműveket is belevennék ebbe a körbe, akkor az további eurómilliárdos kiesést jelenthetne.
Az oroszok, mivel jelentős a súlyuk a palládium piacán, jelzést küldhetnének az EU-nak és az USA-nak egy esetleges kínálatszűkítéssel, ezzel pedig megdrágulhatnának az import autók, így pedig nem is kellene tiltást bevezetniük a gépjárművek importjára, hiszen elérhetnék céljukat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.