Komoly botrány robbant ki Franciaországban, miután kiderült, hogy az állami vasúttársaság, az SNCF 2 ezer vasúti szerelvényt rendelt, melyekről azonban kiderült, hogy túlméretesek. Vagyis az állomások jelentős részére egyszerűen nem férnek be.
Bár Magyarországon is hozzászokhattunk az igen fura, sőt, adott esetben abszurd beszerzésekhez, Franciaországban most egy igen komoly, és elsőre talán megmosolyogtató botrány van kirobbanóban. Az SNCF állami vasúttársaság mintegy 2 ezer darab vasúti szerelvényt szerzett be bővülő regionális hálózatába 15 milliárd euró értékben, ám a beszerzés után kiderült, hogy a szerelvények nem férnek be az állomások jelentős részére – írja a Reuters.
A probléma az 1200 franciaországi állomás jelentős részét érintheti. Nem maradt más megoldás mint átépíteni a peronokat, állomásokat, ez ugyanakkor igen drága mulatság: erre már eddig is 80 millió eurót költöttek, ám ez még korántsem tekinthető a végleges összegnek.
A hibás számítást az okozta, hogy a vasútvonalakat üzemeltető RFF vállalat csak a 30 évesnél fiatalabb létesítmények paramétereit vizsgálta, miközben sok állomás több mint 50 évvel ezelőtt épült, ekkor pedig még keskenyebbek voltak a szerelvények. A cég szóvivője szerint "kicsit későn" ismerték fel a hibát, ezt elismerik, és vállalják is érte a felelősséget.
A francia közlekedésügyi miniszter, Frederic Cuvillier abszurdnak nevezte a vasúti rendszert és a korábbi kormányt hibáztatta a kialakult problémáért. Amikor leválasztják az infrastruktúrát üzemeltető céget – az RFF-et – annak használójáról (az SNCF-ről), akkor az egész nem fog működni – emelte ki a miniszter.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.