2014. május. 17. 08:52 MTI Utolsó frissítés: 2014. május. 17. 08:55 Gazdaság

Továbbra is az állam tartja rendben a vasúti pályát

Még zajlik a Nemzeti Vasúti Pályaműködtető Zrt. kialakítása; létrejötte után a MÁV-csoporton belül, százszázalékos állami felügyelet alatt működne - írta szombati számában a Magyar Hírlap.

A vasúti pályahálózatot fenntartó céget a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő alapította, de a MÁV tulajdonába kerülne. Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Magyar Hírlapnak elmondta, hogy az új társaság venné át a pályafenntartáshoz szükséges ingatlanvagyont, és oda kerülnének a munkavállalók is.

Az Európai Unió kifogást emelt az ellen, hogy a vasúti holding része legyen a pályaműködtető cég, de ezt az elképzelést Magyarország mellett parlamenti képviselőin és vasútvállalati vezetőin keresztül Ausztria és Németország is támogatta. Ungvári Csaba, a MÁV-Start Zrt. vezérigazgatója a lapnak azt mondta: a tízéves stratégiában szerepel új vontatójárművek beszerzése, de jelenleg a személykocsipark megújítása az elsődleges. A program zászlóshajója a saját fejlesztésű, új InterCity-kocsi, forgalomba helyezésének hatósági engedélyeztetése jelenleg zajlik.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2025. január. 10. 15:00

„Nem az az érdekes, hogyan ülsz, hanem hogy tíz-húsz percenként mozdulj meg” – minden, amit megtehetünk a gerincünk egészségéért

204 ország között Magyarország jár az élen a derékproblémák terén. Hogyan jutottunk idáig? Milyen képességeinket veszítjük el a kevés mozgás következtében, és miként befolyásolja a mentális állapotunk a mozgásszervi problémáinkat? Mi az az exercise snack, és miért kellene úgy, mint egy falat kenyér? Miért tévedés, hogy az úszás a gerincbetegek Szent Grálja, és hogyan kellene jól mozognunk? Ádám Judit gyógytornásztól és Almásy Csilla gyógytornász-fizioterapeutától szinte mindent megtudtunk a gerinc egészségmegőrzéséről, amit csak lehet.