Legalábbis tengeri teherforgalom szempontjából. Egy hajózási térképen valós időben meg lehet nézni, hogy mekkora teherforgalmat bonyolítanak az országok, ebből a szempontból Észak-Korea eltörpül déli szomszédja mellett.
A Marine Traffic oldalon élőben lehet követni a teherhajók mozgását, meg lehet nézni, hogy pontosan milyen teherbírású hajók mozognak a világ tengerein. Míg Dél-Korea főbb kikötőinél hatalmas az aktivitás, addig Észak-Korea tengeri kijáratainál alig tapasztalható mozgás – írja a Business Insider.
Megjegyezhető, hogy Észak-Korea rendelkezik vasúti kapcsolatokkal is Kína felé, így úgy is tud kereskedni, ám a közeli Kína kikötőiben is hatalmas az aktivitás, így nem lehet a vasúti kereskedés a válasz minderre a jelenségre. Észak-Korea egyszerűen nagyon keves állammal és nagyon kevés volumenben kereskedik: körülbelül 3,9 milliárd dollár értékben exportál termékeket az ország, ám ez mind semmi Dél-Korea 557, vagy Japán 697 milliárd dollárjához képest.
Hozzátehetjük, hogy Észak-Korea az űrből nézve éjszaka teljesen sötét, szinte semmi világítást nem lehet látni az ország területén, ez is a gazdasági aktivitás alacsony voltára utal.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.