Hatmilliárd forintra is rúghat annak MNB-reklámkampánynak az összege, amelyet most a kormányzati kommunikációs kampányok elnyerésében elég ügyes IMG kapott meg.
A jegybank kommunikációs kampányt indít, amellyel a Növekedési Hitelprogramot (NHP) népszerűsítik. Az MNB honlapja szerint a program pénzügyi keretének legfeljebb 0,3 százalékát kitevő összeg költhető a program megismertetésére. Ez azt jelenti, hogy a program jelenleg (tavaly októbertől idén év végig) zajló etapjára szánt 2000 milliárd forintból 6 milliárd forint kommunikációra mehet. (Ha az első, tavalyi etapban kiosztott 700 milliárd forintot is belevesszük, akkor a kampány keretében 8,1 milliárd forintot költhetnek el.)
Az erre kiírt tendert az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte. Aki nem tudná, kik ők, azok olvassák el a hvg.hu Tízmilliárdos pénzpumpa lett a kormány kedvenc médiaügynöksége című, illetve az Így lett egyeduralkodó a kormány kedvenc ügynöksége című cikkeit.
Az MNB azt írja még, hogy máshol bezzeg a programok pénzügyi keretének 0,5-1 százalékát fordítják tájékoztatásra, és hogy a tender nyilvános volt.
Az egészre szerintük azért van szükség, mert "a kis- és középvállalkozók széles körű és részletekbe menő tájékoztatására van szükség, amellyel tovább fokozható a program sikere".
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.