2013. március. 29. 13:02 hvg.hu Utolsó frissítés: 2013. március. 29. 13:01 Gazdaság

Tunéziában már a távolsági vasútvonalat is automatizálják

145 millió eurós megrendelést adott a tuniszi agglomerációs gyorsvasút két vonalának automatizálására a tunéziai állami projekttársaság. 2016 végére drámaian javul majd a kétmilliós város tömegközlekedési fejlettsége.

A Réseau Ferroviaire Rapide (RFR) állami projekttársaság a Siemensből, a francia Colas Railből és a Somatra tuniszi építőipari cégből álló konzorciumot bízta meg azzal, hogy Észak-Afrika egyik legnagyobb városában az agglomerációs gyorsvasúti hálózat két vonalát automatizálják. A Siemens biztonsági és üzemirányítás-technikával szereli fel  a tunéziai főváros vonalait, a megrendelés értéke 145 millió euró, az üzembe állítás tervezett időpontja 2016 vége.

A tuniszi agglomeráció több mint 20 éves gyorsvasút-hálózatát jelenleg is modernizálják és bővítik. 2016-ra a hálózatnak öt vonalat kell felölelnie összesen 86 km hosszban. A vasútüzem kapacitásának és biztonságának növelésére a D vonalon (Tunisz – Gobaa) és az E vonalon (Tunisz – Sidi Hassine) a legmodernebb vonatvédelmi technikát vezetik be. Ehhez a Siemens az ETCS (European Train Control System) Level 1 szerinti Trainguard 100 vonatbefolyásoló rendszert, 28 fedélzeti (on-board) egységet, három Simis W típusú elektronikus biztosító berendezést, a Vicos üzemirányító rendszert és az UGSK 3 vágányfoglaltság-jelző technikát fogja telepíteni.

A megrendelés kiterjed az üzemirányító központ felszerelésére, valamint a személyzetnek az új technika alkalmazására való oktatására is. A konzorciális partnerek feladata az építési munkák elvégzése, a telekommunikációs rendszer kiépítése, valamint egy adatrögzítő (adatgyűjtő) rendszer megvalósítása. 

zöldhasú
Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.