2013. január. 08. 11:38 MTI Utolsó frissítés: 2013. január. 08. 11:34 Gazdaság

Spanyolországban zuhant, de az euróövezetben is esett a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi forgalom volumene az euróövezetben 2,6 százalékkal, az EU-ban 1,3 százalékkal csökkent 2012 novemberében az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Havi összevetésben 0,1 százalékkal nőtt a forgalom az eurózónában.

Havi összevetésben nőtt, az egy évvel korábbihoz képest pedig csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene 2012 novemberében az euróvezetben és az EU-ban - közölte kedden az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat.

Tavaly novemberben 0,1 százalékkal nőtt az euróövezet 17 tagállamában a kiskereskedelmi forgalom volumene októberhez képest. A 27 tagú EU-ban a növekedés 0,2 százalékos volt novemberben az előző havihoz képest.

A kiskereskedelmi forgalom volumene az euróövezetben 2,6 százalékkal, az EU-ban 1,3 százalékkal csökkent 2012 novemberében az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Havi összevetésben a legnagyobb növekedést Finnországban regisztrálták novemberben, 2,2 százalékosat, valamint Romániában (1,9 százalék) és Lettországban (1,4 százalék). A legnagyobb mértékű, 1,5 százalékos havi csökkenés Luxembourgban következett be, valamint Írországban és Portugáliában, mindkettőnél 1,3 százalékos.

Éves összevetésben a legnagyobb mértékű csökkenést Spanyolországban mérték: tavaly novemberben a kiskereskedelmi forgalom 9,6 százalékkal csökkent. Szlovéniában 6,1 százalékkal, Bulgáriában és Portugáliában pedig 5,2 százalékkal csökkent a forgalom. Lettországban tavaly novemberben 8,7 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene 2011 novemberéhez képest, míg Belgiumban 4,5 százalékos, Észtországban pedig 4,3 százalékos volt a növekedés.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.