2012. december. 28. 13:18 MTI Utolsó frissítés: 2012. december. 28. 13:17 Gazdaság

Nyilvános a jövő évi hírközlési és postai felügyeleti terv

Közzétette az elektronikus hírközlésre és a postai ágazatra vonatkozó 2013. évi felügyeleti tervét a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) - tájékoztatta a hatóság pénteken az MTI-t.

Az NMHH közleménye szerint a felügyeleti terv azokat a témaköröket tartalmazza, amelyeket a hatóság az eddigi tapasztalatok, a piaci folyamatok elemzése és az előfizetők, illetve a szolgáltatásokat igénybe vevők bejelentései, panaszai nyomán kiemelten kíván vizsgálni a következő évben.

A piaci verseny erősítése érdekében a hatóság célzottan vizsgálja majd az egyes jelentős piaci erejű szolgáltatókra kirótt kötelezettségek teljesülését. Ennek célja, hogy könnyebben jelenhessenek meg új, versenyképes árú szolgáltatások a piacon, növelve az előfizetők választási lehetőségeit. 

Egy másik fontos terület az előfizetők jogait védő szabályok érvényesülésének ellenőrzése. Idén az elektronikus hírközlés területén több olyan jogszabály-módosítás történt, amelynek célja az előfizetők és a szolgáltatásokat igénybe vevők védelme. Ezek jelentősége azért nagy, mivel a vezetékes és mobiltelefonos, a kábeles vagy műholdas televíziós, illetve az internet szolgáltatások ma már mindenki életében jelen vannak - hangsúlyozta közleményében a hatóság. 

Az NMHH szerint ezek az előírások csak akkor érhetik el a jogalkotó által kívánt hatást, ha az érintettek is tudomást szereznek róluk, valamint ha a szolgáltatók tevékenységük során be is tartják őket. Ezért a hatóság jövőre átfogóan ellenőrzi a többi között a szolgáltatásokkal kapcsolatban bejelentett hibák szolgáltatók általi kezelését, a számhordozásra és a hangposta-szolgáltatásra vonatkozó szabályok betartását.

Az előfizetők érdekeit védő fontos szabály az is, hogy ha a szolgáltató alapvető kötelezettségeinek nem, vagy nem határidőben tesz eleget, akkor kötbért kell fizetnie az előfizetőnek. Jövőre a hatóság átfogóan ellenőrzi majd, hogy ennek a kötelezettségüknek a szolgáltatók valóban eleget tesznek-e. 

A postai szolgáltatások területén a legfontosabb feladat az elfogadott új postatörvény előírásainak ellenőrzése, amelyek már a piac hamarosan esedékes megnyitását készítik elő. A felügyeleti terv kitér az átfutási idő ellenőrzésére, amely a postai szolgáltatások minőségére vonatkozó egyik alapvető mutató - közölte az NMHH.

zöldhasú
Hirdetés