Noha az elmúlt években nem mindig igazolódtak a kötelező felelősségbiztosítási piacon a biztosításkötési kampányidőszakban az előzetes várakozások, az idei, utolsó fix időpontos roham előtt is születnek biztosítói, alkuszi prognózisok. Az egyik nagy cég amellett érvel, hogy nem lesz az idén áttörés.
A PBA biztosításközvetítő cég szerint az idei kötelező biztosítás összbevétel hasonlóan alakul, mint tavaly. Az erről kiadott sajtóközleményűk szernit a visszaesés mértéke ugyanakkor nem lesz akkora, mint 2011-ben, amikor kb. 10 százalékkal csökkent az előző évhez képest a bevétel (2010: 98 mrd Ft). Idén is várhatóan 90 milliárd Ft alatt lesz a teljes kötelező piac árbevétele, mivel a váltók számának visszaesését kompenzálhatja a kedvező áron kínált kiegészítő szolgáltatások bevétele.
Az átlagos kötelező díjakban sem számítanak a szakértők nagy változásra és az előző években megszokott jelentős csökkenésre; a tavalyi évben regisztrált 14.000 Ft-os átlagdíj megmarad, legfeljebb néhány – mínusz 1-5 százalékos- különbséggel.
Ügyfélmegtartósdi
Az alkuszcég prognózisa az, hogy azok a biztosítók tudják majd jó eséllyel megtartani az ügyfeleiket, akik tartani tudják a díjszintjüket, de emellett nem lesznek sokkal drágábbak, mint a piacon lévő legolcsóbb riválisaik. A cég által kiadott közlemény szerint - a tavalyi adminisztrációs problémák (kártörténeti nyilvántartás/bónusz) miatt - ez főként a nagy állománnyal rendelkező biztosítóknak jöhet össze, de kérdés, hogy a tavalyi nyertesek az idei káradataikból kiindulva az idén hova, miylen ügyfélkört céloznak.
„A nagy szereplők esetében nem várok díjcsökkentést, náluk arról szól a kampány, hogy mivel tudják megtartani a márkát választó ügyfeleiket. Ehhez különböző extra kiegészítőket kínálnak, amelyek célba találhatnak ennél az autós rétegnél. A kisebb szereplőknél, és azoknál, akik tavaly nagyot vesztettek az egyéni kötelezőn, még az idei év lehet az utolsó ügyfélszerzési akció, hogy aztán más ajánlatokkal célozzák meg az újdonsült vagy „visszaérkező” ügyfeleiket.” – hangsúlyozta dr. Vass Gábor, a PBA ügyvezetője.
A cég szerint a biztosítók a következő stratégiábal szállnak majd be a közelgő kampányba:
Aegon: A tavalyi nem túl sikeres kampány után év közben kgfb-ben nyertes volt és ráadásul magasabb átlagdíjon szerzett ügyfeleket. Kockázat arányos díjon várom a díjszintjüket és, hogy különböző akciókkal, szolgáltatásokkal próbálják megtartani az ügyfeleiket.
Allianz: Nem fognak változtatni a díjpolitikájukon, egy-egy szegmensben lehetnek nagyon kedvező díjaik. Casco együttkötésekkel már kedvező díjaik vannak. Nagyon erős márka a gépjármű piacon, ezért nem számítok arra, hogy pár száz forintért elhagyják őket az ügyfelek.
Generali: Nem fognak változtatni díjpolitikájukon, azon ügyfelek megtartásában lehetnek sikeresek, akik az ár-érték arányt helyezik előtérbe. Casco együttkötésekkel és kiegészítő termékkel sikeresek lehetnek idén. is.
Uniqa: A kampány után évközben a Cascoval is nyertek. Különböző kedvezményekkel igyekeznek megtartani az ügyfeleiket. Nem hiszem, hogy most a kampányban lejjebb mennének árban.
Posta: Kicsi a valószínűsége annak, hogy még tovább csökkentik a díjaikat és ezáltal szerezzenek több ügyfelet.
Wabard-Waberer: Új név, új vezető – minden bizonnyal nyerni szeretnének. Nagy kérdés, hogy díjjal vagy szolgáltatással kívánják megtartani a tavaly őket választókat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.