2012. október. 24. 05:22 MTI Utolsó frissítés: 2012. október. 24. 05:09 Gazdaság

Nem venne fel hitelt a BKK a 150 Mercedesre

Nem tervezi hitel felvételét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a 150 új Mercedes busz üzemeltetésével kapcsolatban - tudta meg a Napi Gazdaság a társaságtól. Az ügylet fedezete a menetdíjbevételből és a közlekedésszervezői forrásokból biztosított - tájékoztatta a lapot a BKK.

A fővárosi busztenderen nyertes VT-Transman a szóló autóbuszok esetében 663 forintot kér minden hasznos gépkocsikilométerért, a csuklós buszok esetében pedig 797 forintot - idézte fel a lap. A BKV öreg buszai kilométerenként 600-700 forintos költséggel működnek.

Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke a főpolgármesternek küldött levelében azt írta, hogy a 3-3,5 milliárd forintos többletköltség ellehetetleníti a BKV-t. Ráadásul a BKK és a BKV között is nézetkülönbség alakult ki, a BKK nem fogadta el indokolt költségként a BKV igazgatósági elnökének számításait.

Tarlós István főpolgármester ezért a közgyűlés döntésére bízta a kérdést, amely végül azt az alternatívát fogadta el, hogy a BKK-nak és a BKV-nak magának kell előteremtenie az összeget. A szerződést még nem kötötték meg, és időpontja sem ismert - írja a lap.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.