Tarlós István hivatalosan is kezdeményezte a kormány és a főváros között a BKV-ról kötött megállapodás módosítását - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). Külön tárgyalások meghirdetésére nincs szükség, a kormány és a főpolgármester hivatala között folyamatos a munkakapcsolat - tette hozzá a tárca.
Tarlós István hétfőn vetette fel, hogy újra kell tárgyalni a kormánnyal a BKV-ról kötött megegyezést, miután a parlament múlt pénteken leszavazta a fővárosi dugódíj bevezetését megteremtő törvénymódosítást.
Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn a főpolgármestert idézve azt közölte, hogy az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása.
Felidézte, hogy a korábbi, szocialista-szabad demokrata többségű városvezetés 2009-es döntése alapján a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, legkésőbb 2013-ra.
A tárca keddi közleményében azt írta, a kormány ahogy eddig, úgy a jövőben is folyamatosan és számos eszközzel segíti a fővárosi közösségi közlekedés megörökölt problémáinak, így az uniós támogatások igénybevételével kapcsolatos kérdések kezelését.
A kormány törekvésének végső célja, hogy hosszú távon fenntartható finanszírozás biztosítsa a fővárosi tömegközlekedést - jegyzik meg. Ennek részeként minden, a személyforgalmi behajtási díjjal (dugódíjjal) kapcsolatos felvetést, fejleményt is értékel és megvizsgál - áll a közleményben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.