Magyarországon két év alatt 60 százalékkal nőtt az online bankkártyás fizetések aránya. A kiugró eredményt árnyalja kissé, hogy Romániában az internethasználók 84 százaléka vásárol online, Csehországban pedig 21 000 webshopban lehet netshoppingolni. A PayU a trendeket vizsgálta.
A két országban nyolcadik éve van jelen a PayU, de a szolgáltató új területen, Ukrajnában is az mérte, hogy a lakosság több mint ötöde megbízik e fizetési módszerben. Lemaradóban vannak a a szintén friss belépő törökök, ahol csak 8 százalék fizet online bankkártyával, de csak hozzájuk képest vagyunk mi magyarok egy picivel jobb helyzetben; nálunk minden tizedik polgár tekinthető olyan netpolgárnak, aki így egyenlítik ki online vásárlásuk ellenértékét. Igaz, ez az MNB statisztikai adatai alapján azt jelenti, hogy az online fizetési tranzakciók számát tekintve ez 60 százalékos növekedés jelent az elmúlt évhez képest.
A csehek szívesen intézik sportfogadásaikat így, illetve a különböző internetes tartalmakért is ezzel a módszerrel fizetnek. Az oroszok, – hasonlóan a cseh felhasználókhoz, de eltérően a többi országtól – különösen szívesen használják online a bankkártyájukat, ha zenét vagy filmet vásárolnak neten. Románia azonban e tekintetben is élmenő: a legtöbben a közüzemi számlákat is ezzel a fizetési módszerrel egyenlítik ki.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.