Heti két óra "nagybetűs élet" kell az iskolákba?
A Pénziránytű Alapítvány (PA) szerint a mindennapi élethez elengedhetetlen pénzügyi-gazdasági ismereteket már a közoktatásban is közvetíteni kell a társadalom számára. Ezért fontosnak tartják, hogy a Nemzeti Alaptantervben (NAT) szerepel az ilyen ismeretek oktatása, de azt szeretnék elérni, hogy a tervezett mértéknél jóval nagyobb hangsúllyal jelenjen meg mindez a tantervekben is.
A Pénzügyi Oktatási Program (POP) 2008-óta, internetes alapon működik, aminek központi eleme a 28 gazdasági-pénzügyi témakört felölelő tananyag. A POP az utóbbi három lezárt programévében 60 középiskolában mintegy 5500 diákot és 278 tanárt vont be a programba. A hiánypótló kezdeményezés a részvevők szerint hozzájárul ahhoz, hogy a diákok tisztában legyenek az alapvető pénzügyi fogalmakkal és összefüggésekkel.
A POP-ban résztvevő oktatási intézmények képezik a 2009-ben létrehozott Pénziránytű Iskolahálózat gerincét – ennek több mint 90 középiskola a tagja. Az ő tapasztalataik alapján fontos volna a készülő kerettantervekbe kerülnie egy éves, minimum heti 2 órás gazdasági és pénzügyi ismeretek önálló tantárgynak, az oktatásban részt vállaló tanárok részére akkreditált továbbképzési programokat kidolgozni és indítani, ahogyan a minőségi oktatáshoz tan- és módszertani anyagokat kidolgozni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.