Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#nat

Élet+Stílus Balla István

„Jókaival szemben merénylet a nagy regényeit hetedikeseknek tanítani”

Az iskola működése egy nagy színjáték. A politika előírja, mit kell „leadni” az iskoláknak, a tanárok úgy csinálnak, mintha megtanítanák, a diákok úgy csinálnak (vagy már nem is csinálnak úgy), mintha megtanulnák. Valójában pedig ontja a közoktatás a műveletlen tömegeket – véli Knausz Imre oktatáskutató, aki szerint a felső tagozatban nem a tananyagra kellene koncentrálni, hanem a diákok érdeklődését kellene felkelteni a világ dolgai iránt.

Itthon Nagy Iván László

Bekúszott az iskolába a NER, miközben hivatalosan nem akar politizáló tanárokat

Hamarosan végez a NER-korszak első diákgenerációja: szerdán kezdték el az utolsó iskolaévüket azok, akik Orbán Viktor 2010-ben kezdődő kétharmados kormányzása alatt kezdtek el tanulni. Diákokat és tanárokat kérdeztünk arról, milyen szerepet kapott az eltelt 11 tanévben a politika az iskolai életben. Úgy tűnik, hogy a NER-en belül semmilyen téma nem lehet a NER-en kívüli, még az iskola sem.

hvg360 Maruzsa Zoltán

Maruzsa Zoltán: A kormánynak nem célja, hogy lebutítsa a tanárképzést

A kormány célja a bírálatokkal ellentétben éppen az, hogy a lehető legjobb, rövidebb, de átjárhatóbb, alacsonyabb lemorzsolódást felmutató, még gyakorlatorientáltabb tanárképzést szervezze, állítja az Emmi köznevelésért felelős államtitkára, aki a HVG-ben 2021. július 28-án megjelent Középiskolás fokon című írásra írt válaszcikket.