A kormány azzal bízta meg a Nemzetgazdasági Minisztériumot, valamint a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy közös előterjesztésben mutassa be a BKV jelenlegi buszparkjának állapotát és összetételét, vizsgálja meg a hazai gyártási kapacitásokat és a rendelkezésre álló fejlesztési forrásokat - válaszolta a nemzetgazdasági tárca hétfőn az MTI kérdéseire.
Annyit tettek hozzá: mivel a folyamat nem zárult le, és a kormány az előterjesztést még nem tárgyalta, a minisztérium nem tud bővebb információt nyújtani.
Az MTI azt követően kereste meg a tárcát, hogy az Index pénteken ismertette a birtokába került minisztériumi jelentést, amely szerint a BKV-nak öt év alatt 838 új buszt kellene beszereznie, a jelenleg 1300 buszt számláló flottából pedig ötszázat azonnal ki kellene vonnia a forgalomból.
A jelentésben az áll: a csere ötéves ütemtervet igényel, így évente átlagosan 160 új buszt kellene vásárolni, ennek 50 százaléka magyar gyártású lehetne. Ezzel kapcsolatban a szaktárca a Kravtexet, a NABI-t, a Rábát és az Inter Tan-kert nevezte meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.