FT: nem hisz a piac az 1000 milliárdos reptéri kártérítésben
"A kormány által emlegetett" ezermilliárd forintos összeg "egyszerűen hatalmas... a költségvetésre háruló ekkora teher nyilvánvalóan súlyos csapást mérne Magyarország ingatag gazdaságára - a (forint) azonban alig reagált" - írta a Financial Times szerkesztőségi blogjában a lap budapesti tudósítója a Malév leállásával kapcsolatban felmerült esetleges repülőtér-üzemeltetői kártérítési igényekről.
Ez "más szóval azt jelenti, hogy a piac ebben nem hisz" - írta Kester Eddy.
A Raiffeisen budapesti közgazdásza, Keszeg Ádám is azt mondta a lapnak: "valószínűleg senki nem számol igazán azzal, hogy Magyarországnak ki kell fizetnie ezt az összeget, mert tudomásom szerint ez a repülőtér forgalmához van kötve". Az elemző szerint "tény, hogy a forgalom valamelyest csökkenni fog a Malév összeomlása miatt, de ezek az új légitársaságok rávetik magukat a fogyasztók megszerzésének lehetőségére... jórészt ki fogják tölteni az űrt".
A FT tudósítója felteszi a kérdést, hogy ebben az esetben egy kormányilletékes miért mond olyasmit, ami "potenciálisan megrázhatja a piacokat". Keszeg Ádám szerint a cél "a legnagyobb valószínűséggel politikai tőke kovácsolása, az ellenzéki szocialista politikusok, különösen Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök további befeketítése".
Az elemző szerint emellett a kormány az összeg "eltúlzásával" a repülőtér-üzemeltető esetleges visszavásárlását is "kommunikálhatja", bár Keszeg Ádám közölte, hogy erre nem ad sok esélyt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.