Közel kétéves csúcsra bővültek a járműeladások novemberben az Egyesült Államokban. Összesen 976 234 gépjármű talált gazdára, 13,9 százalékkal több mint egy évvel korábban.
Az arányokat tekintve a Mercedes/Smart, a Chrysler és a Volkswagen könyvelhette el a legnagyobb emelkedést, 55,2, 44,5, illetve 40,7 százalékkal, de kétszámjegyű eredménnyel büszkélkedhet a Kia (39,1 százalék), a Hyundai (21,8), a Nissan (21,5), a Mazda (20,4), a BMW (14,8) és a Ford Motor (13,3) is. November a harmadik egymást követő hónap, amikor a havi értékesítés éves szintre kivetítve több mint 13 millió jármű eladását valószínűsíti. A novemberi adat meghaladta az elemzői várakozásokat, és 2009 augusztusa óta a legmagasabbnak felelt meg.
Az autógyártók azért is tudtak több új autót értékesíteni, mert a használt autókat magasabb áron számították be az új megvásárlásakor. Az alacsony kamatozású hitelek is hozzájárultak ahhoz, hogy az új járművek megfizethetőek legyenek - vélik elemzők és iparági vezetők. Biztató jel az iparág jövedelmezőségére, hogy a novemberi eladások úgy is növekedtek, hogy az autógyártók kisebb kedvezményeket kínáltak mint tavaly ilyenkor. A gépjárművek átlagára 4 százalékkal 30 ezer dollárra emelkedett az új autók árait, trendjeit, illetve ezek előrejelzéseit elemző TrueCar.com internetes autópiaci magazin szerint.
A három nagy amerikai autógyártó közül novemberben a General Motors végzett az élen: 180 402 járművet adott el, ami 6,9 százalékos növekedést jelent éves összehasonlításban. A Ford 166,865, míg a Chrysler 107 960 autót értékesített. A külföldi autógyártók közül a legjobban szereplő Toyota 137 960 járművet adott át új tulajdonosnak, s ez éves bázison 6,7 százalékos bővülés. Április óta először sikerült a Toyotának növekedést felmutatni. Összességében azonban rosszul állnak a japán autógyártók, mert tavasz óta 11 százalékról 8 százalékra csökkent részesedésük az amerikai piacon.
Az Egyesült Államok útjain futó járművek átlagéletkora majdnem 11 év, két évvel több, mint 2007-ben volt. Elemzők már több mint egy éve jelezték, hogy sok öreg jármű kezd annyira lerobbanni, hogy nem lesz gazdaságos javítani őket, ami új autók vásárlására ösztönzi majd a fogyasztókat. Hosszú távon az amerikai fogyasztói kiadások közel 6 százaléka jut az autókra, de ez az arány idén mindössze 3,5 százalék.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.