Kötelező lesz vendégkönyvet vezetniük az egri szállásadóknak
Vendégkönyvet kell vezetniük a jövőben az egri szállásadóknak, így szeretnék csökkenteni a feketézők számát – döntött csütörtökön a város közgyűlése.
A vendégéjszakák egységes regisztrálása egyben pontosabb statisztikai nyilvántartást tesz lehetővé. Ez azért is fontos, mert a központi költségvetés 1,5 forinttal járul hozzá minden, az idegenforgalmi adóból befolyó forinthoz - tartalmazza az elfogadott előterjesztés.
Az önkormányzat adóirodája ingyenesen bocsátja a szállásadók rendelkezésére a vendég- és idegenforgalmi adónyilvántartás vezetéséhez szükséges egységes nyomtatványokat.
A nyilvántartás tartalmazza a vendég nevét, születési helyét és idejét, lakcímét, állampolgárságát, útlevél, vagy személyazonosító igazolvány, esetleg vezetői engedély számát, az érkezés és a távozás időpontját valamint az eltöltött vendégéjszakák számát.
A nyomtatvány legfontosabb mellékletei angol, német és lengyel nyelven is elérhetőek lesznek, így a külföldiek is eligazodhatnak a nyomtatványon, és aláírásukkal hitelesíthetik az adatokat.
A nyilvántartás szerint most 307 szálláshely - szálloda, panzió, kemping, üdülőház, turistaszálló, ifjúsági szálló és egyéb szálláshely - működik Egerben. A 17 szálloda kivételével kötelező lesz a vendég- és idegenforgalmi adónyilvántartás vezetése.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.