2011. szeptember. 27. 06:39 MTI Utolsó frissítés: 2011. szeptember. 27. 08:19 Gazdaság

Kevesebb pénz jut idén a bor reklámozására

Kevesebb pénz jut bormarketing-pályázatokra, miután a termelés és a fogyasztás visszaesése miatt kevesebb kerül a kasszába - írja keddi számában a Világgazdaság.

Simon Péter, az Agrármarketing Centrum igazgatója a lapnak elmondta: a tavalyi rosszabb év, a viszonylag magas árak és az alacsony szintű fogyasztás miatt valószínűleg idén a bormarketingre is kevesebb pénz jut. A második fél évben induló kampányok az augusutus közepi forgalomba hozatali járulékbefizetéstől függnek, ennek értékét ma még nem lehet tudni, de az irány kedvezőtlennek tűnik.

A bormarketinghez kapcsolódó kampányokat a bor literje után, a Bormarketing Alapba fizetendő 5, illetve minőségi bor esetén 10 forintos hozzájárulásból finanszírozzák - áll a lapban, így tavaly a Bormarketing Alapba 800 millió forintot fizettek be.

Simon Péter elmondta, hogy jelenleg a kereskedelemben és a vendéglátásban erősen túlárazottak a borok, erről szakmai vitát folytattak a szeptember 21-i borszerdán, amelynek üzenete az, hogy az éttermi borfogyasztás elérhető.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.