2011. július. 07. 08:59 MTI Utolsó frissítés: 2011. július. 07. 09:06 Gazdaság

Kivárásra számítanak a tőzsdén

Az enyhülő optimizmus miatt a kivárás jellemezheti a csütörtöki kereskedést a Budapesti Értéktőzsdén

Szatmári Tamás, a Raiffeisen Bank Zrt. üzletkötője az MTI kérdésére elmondta: Amerika optimizmust mutat, de jelei vannak a félelemnek is a világban. Az ebből adódó bizonytalanság miatt inkább a kivárás a jellemző. Elmondta: a magyar piacon a Mol körül forog a "világ". A hírekből az látszik, hogy a horvát INA olajtársaságért folyik a harc, a befektetők szerint azonban nem biztos, hogy a Mol lesz a győztes, ezért a külföldiek "szabadulnak" a magyar olajpapírtól.

Csütörtökön fontosabb makrogazdasági adatokat közölnek. A KSH az ipari termelés májusi, a Nemzetgazdasági Minisztérium a költségvetés mérlegének júniusi alakulásáról tájékoztat. Az Európai Központi Bank és a Bank of England kamat meghatározó ülést tart, Németországból ipari termelés-, Svájcból inflációs, az Egyesült Államokból munkaerőpiaci adatokat várunk.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 261,45 pontos, 1,17 százalékos csökkenéssel, 22.115,37 ponton zárt szerdán. A részvénypiac forgalma 16,1 milliárd forint volt. 

A Mol 250 forinttal, 1,24 százalékkal 19 900 forintra csökkent, 6,8 milliárd forintos forgalomban. Az OTP részvények ára 150 forinttal, 2,54 százalékkal 5750 forintra esett, forgalmuk 7,6 milliárd forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 12 forinttal, 2,06 százalékkal 571 forintra gyengült, forgalma 369,2 millió forint volt. A Richter papírok árfolyama 570 forinttal, 1,54 százalékkal 37 600 forintra erősödött, a részvények forgalma 1,1 milliárd forintot ért el.

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.