Nem indulhat úgy új uniós finanszírozási ciklus 2014-ben, hogy Budapestnek nincsenek előkészített közlekedésfejlesztési projektjei – közölte Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a Fenntartható város – válaszok a jövő kérdéseire című konferencián csütörtökön.
Mint mondta, jelenleg "a szakadék felé haladó vonaton kell mozdonyt cserélni", de a napi teendőkön túl muszáj hosszú távú tervet készíteni. Vitézy Dávid ismertette: a tervek között szerepel a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése, az évtizedek óta elavult infrastruktúra cseréje, a 3-as metró, a ráckevei és csepeli HÉV vonalának meghosszabbítása; továbbá a 42-es villamos a Havanna lakótelepig járna.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.