Ismét menetrend szerint közlekedhet a fogaskerekű Budapesten. A Budapesti Közlekedési Központ vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: három szerelvény tengelyeit átvizsgálták, és nem találtak hibát. Vitézy Dávid azt is elmondta, hogy a buszcsereprogramnak lehet a leggyorsabban látható eredménye.
Kedden már ismét menetrend szerint közlekedhet a budapesti fogaskerekű - közölte az InfoRádió Aréna című műsorában Vitézy Dávid. A Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója kiemelte: átvizsgálták az első három szerelvény forgóvázait, és nem találtak repedésekre utaló jeleket, így újraindul a szolgáltatás. A járműcsereprogram végrehajtásához több év szükséges, akkor is, ha a források rendelkezésre állnak. Ez a pénz azonban nincs is meg, mégis közben biztonságosan fent kell tartani az üzemet - fejtette ki.
Vitézy Dávid hangsúlyozta: el kell indítani a fejlesztési programokat. A Budapesti Közlekedési Központ elkészítette az uniós projektjavaslatokat, és bár mindegyikhez talán nem lehet forrást kapni, el kell kezdeni az előkészítésüket, mert a főváros lemaradását be kell hozni. Az a kérdés, hogy azt a közszolgáltatást fent lehet-e tartani, amihez a budapestiek hozzászoktak - tette hozzá. A vezérigazgató kiemelte: azt nem mondhatja, hogy két év alatt húsz év lemaradását be lehet hozni, és több száz milliárd forint értékű járművet le lehet cserélni. Az előző városvezetés üres kasszákat hagyott hátra, és a BKV elképesztő adóssággal küzd, így ebből az egyetlen kiút az uniós források felhasználása lehet - mondta.
Vitézy Dávid kifejtette: az 1-es és a 3-as villamosok fejlesztése újra elindult, valamint benyújtottak egy javaslatot a villamos- és a trolibuszjárműpark megújítására, aminek alapján több mint százmilliárd forint értékben pályáznak az új járművek beszerzésére. Emellett elkészítették az előkészítési javaslatokat, hogy le lehessen cserélni a földalatti, a 3-as metró és a HÉV szerelvényeit uniós forrásból.
Sok évig tart, amíg ezek a tervek megvalósulnak, ezért használtjárműprogam indult - közölte a vezérigazgató. Kifejtette: Németországból és Hollandiából használt, nyolcéves buszokat és trolikat vásárolnak, mivel ez is segít a jelenlegi helyzetben, amikor arról kell dönteni, hogy húszéves Ikarus buszokat felújítsanak vagy kivonjanak a forgalomból.