2011. június. 01. 22:07 MTI Utolsó frissítés: 2011. június. 01. 22:04 Itthon

Tarlós-Cser-Palkovics csörte: a BKK is beszállt a vitába

A Budapesti Közlekedési Központ folyamatosan figyelemmel kíséri a Budaörsi úton nemrég kialakított buszsáv hatásait, és ha szükséges korrekciókat fog végrehajtani - mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója szerdán.

Vitézy Dávid közlése szerint a Budaörsi úton és a Hegyalja úton további forgalomtechnikai intézkedések lesznek (lámpahangolások, buszsáv kialakítások), ezek elkészülte után lehet a projektet értékelni.

Felhívta a figyelmet arra, hogy a projektet még 2008 decemberében egyhangúlag fogadta el az akkori Fővárosi Közgyűlés. Hangsúlyozta, semmilyen vidék-főváros ellentét kiélezése nem célja a BKK-nak, de az agglomerációs közlekedés problémái megoldásra várnak, Budapest ebben aktívabb szerepet kíván vállalni. Ebben azonban az agglomeráció városainak is részt kell vennie - tette hozzá. "Budapest önmagában 1,7 millió lakosához illeszkedő költségvetéséből és adóbevételeiből nem tudja a 3,5 milliós régió közlekedésének gondjait egyedül megoldani" - írta.

A projekt célja Vitézy Dávid ismertetése az volt, hogy a belvárosból a dugót oda helyezzék, ahol kevesebb embert zavar, és a közösségi közlekedést előnyben tudják részesíteni. Erre sem a Budaörsi úton, sem a Hegyalja úton nincs lehetőség, emiatt több buszjárat is a dugóban kénytelen araszolni. Ezzel kapcsolatban közölte, Budapest belvárosa nem tudja akadálytalanul fogadni az M1-es és M7-es autópályák bevezető szakaszáról érkező forgalmat. Elismerte, hogy az elmúlt napokban fennakadások voltak a Nagyszőlős utcai csomópontban, a Hegyalja úton viszont akadálymentesen lehetett haladni.

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere szerdán nyílt levelet írt Tarlós István főpolgármesternek, amelyben a kialakult dugók miatt erős hangon kritizálta a Budaörsi út megváltozott forgalmi rendjét. Mint írta: a korábban is zsúfolt útvonal most járhatatlanná vált. A polgármester szerint az eredmény önmagában is felveti a kérdést, hogy milyen szerepet játszik a "józan ész a közlekedési, forgalomszervezési döntésekben".

A BKK az elmúlt napokban festett fel buszsávot az M1-M7 autópálya közös bevezető szakaszán a belváros felé tartó irányban a Nagyszőlős utcai felüljárónál. Emiatt ezen a szakaszon az autósok az eddig kettő helyett egy sávon haladhatnak, és jelentős torlódások alakultak ki. A Levegő Munkacsoport és az LMP az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében üdvözölte a buszsáv kialakítását, de az LMP megjegyezte: a bevezetésre "kapkodva és elnagyoltak került sor."

Hirdetés