Pénzt nem, csak vagonokat kapott a MÁV Gépészet a munkájáért
A Népszabadság keddi számában azt írja: a MÁV Gépészeti Zrt., vasúti járműjavító munkáját pénz helyett az általa részben felújított autószállító vagonokkal fizették ki.é
A 35 személygépkocsit szállító vagon teljes felújításáról a Népszabadság értesülései szerint a MÁV Gépészet még 2008 decemberében állapodott meg a Dunavagon Kft.-vel. A szerződés aláírásakor nagy volt az öröm, mert az első önálló üzleti évét záró járműjavító eleget tett tulajdonosa elvárásának: átlépte a magyar vasútvállalat "határait" és külső megrendelést szerzett.
Az első problémákkal a járműjavító 2009-ben szembesült: az autósdzállító felújítása ugyan a terv szerint haladt, a Dunavagon nem teljesítette vállalásait. Eleinte még csak a járművek egyes fontos részegységeinek számító alkatrészek szállításával maradt adós, de később a megrendelő jelezte, hogy fizetni sem tud. A MÁV Gépészet a vagonok felújítását leállította és kérte a már elvégzett munkákról kiállított, összesen 100 millió forintnyi számla rendezését. A 3 millió forint tőkével jegyzett Dunavagon azonban nem fizetett: a MÁV Gépészeti Zrt. az általa felújított vagonok 100 millió forintos ellenértéke helyett magát a kerék nélküli vagonokat kapta meg a ciprusi tulajdonba került cégtől.
Már csak azt kell kivárni, amíg feladatot találnak számukra, addig nemcsak a speciális járművek állnak, de az "offshore buli" a járműjavító mintegy százmillió forintját is leköti - írja a Népszabadság. A vasutasok szerint a sajátos ügylet nem okozott kárt, és az átvett kocsik még bevételt is hozhatnak, ha el tudják adni a kocsik szállítási kapacitását.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.