2010. december. 22. 05:38 MTI/Népszabadság Utolsó frissítés: 2010. december. 22. 07:37 Gazdaság

Aeroviva: négy nap alatt 150 milliót buktak az utasok

A hétfőn csődbe ment Aeroviva utazási iroda biztosítójánál 400 károsult jelentkezett az első két napon csaknem 150 millió forint kárigénnyel - írja Népszabadság a szerdán.

Az utazási iroda biztosítója, a QBE Atlasz ügyvezetője, Dénes Attila azt mondta, hogy nem kaptak utaslistát az Aerovivától, ami "nem szokványos" ilyen esetekben. A lista birtokában ugyanis nem kellene bevárni az összes igényt a kárkifizetésekhez. A Népszabadság írása szerint az ügyben a rendőrség is nyomoz.

A társaság hétfőn honlapján közleményben tudatta, hogy megszünteti tevékenységét. A közlemény szerint a cég mindent megtett annak érdekében, hogy ezt a helyzetet elkerülje, de ez a jelenlegi gazdasági helyzetben sajnos nem sikerült. A társaság közli azt is, hogy minden egyes külföldön tartózkodó utasuk hazautazásra érvényes menetjeggyel rendelkezik, így egyetlen utas sem marad külföldön. Az Aeroviva azt közöle, hogy a menetrend szerinti járatokra az Aeroviva repülőjeggyel rendelkező utasok repülőjegye - az utazás dátumától függetlenül, oda- és visszaútra egyaránt - érvényes marad. A közlemény szerint az utazásszervező kártérítési kötelezettségét, beleértve a charter járatokra szervezett utazásokat is, az Aeroviva Kft. vagyoni biztosíték biztosítása alapján a QBE Insurance (Europe) Limited Magyarországi Fióktelepe vállalja át.

A hirado.hu információi szerint az Aeroviva Holidays utazási iroda vasárnap behívatta a dolgozóit, hogy közöljék velük, megszűnik a munkahelyük. Úgy tudni, az iroda már pénteken azt mondta próbaidős munkatársainak, hogy hétfőtől nem tartanak igényt a munkájukra.
 

zöldhasú
Hirdetés