Válságadó miatt maradnak el a karácsonyi akciók a plázákban
Kevesebb lesz idén a karácsonyi akció - írja szerdai számában a Napi Gazdaság
Annak ellenére, hogy a nagy alapterületű áruházakban több mint egy hete megkezdődött a karácsonyi szezon, a menedzsereket a forgalom szervezése és az akciók kommunikálása helyett mintha inkább az kötné le, hogyan fedezzék költségátcsoportosítással a válságadót.
Bár valóban nem látszik, hogy a kereskedők törődnének az év legfontosabb szezonjával, a színfalak mögött még erősebb munka folyik, mint a korábbi időben - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a lapnak. Mint mondtam, a válságadó élesebb versenyre ösztönöz mindenkit, ugyanis aki most képes jó forgalmi pozíciót fogni, annak jövőre kisebb gondot okoz a pluszteher. Vámos szerint ugyanakkor az idén aligha lesz annyi akció és akciós termék, mint tavaly vagy tavalyelőtt.
Ennek az az oka, hogy e nélkül is fellendülő forgalomra számítanak. Vámos is optimista a karácsonyi szezonnal kapcsolatban, hiszen a tavalyi folyóáras- és a volumencsökkenés az alacsony bázis miatt az idén nem ismétlődhet meg.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.