2010. augusztus. 24. 09:30 MTI Utolsó frissítés: 2010. augusztus. 24. 09:21 Gazdaság

BÉT: Amerika miatt aggódnak a piacok

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 133,82 pontos csökkenéssel, 21 783,65 ponton nyitott kedden, vagyis a hétfői záró értékéhez képest 0,61 százalékkal gyengült.

Kun Szabolcs, a Quaestor Zrt. befektetési tanácsadója szerint a csökkenő nyitás után az eladói nyomás várhatóan megmarad a délelőtti órákban is. Nap közben óvatosan megjöhetnek a vételek is, de számottevő emelkedéshez nagyobb forgalomra lenne szükség. Hozzátette, hogy délután az Egyesült Államokban megjelenő ingatlanpiaci adatok is befolyásolhatják a kereskedés menetét.

A főbb nyugat-európai tőzsdék gyengüléssel kezdték a keddi kereskedést. Rossz hangulat uralkodott kedden reggel az ázsiai értéktőzsdéken is, mert a befektetők aggódnak az amerikai gazdaság kilátásai miatt.

A BUX 36,42 pontos, 0,17 százalékos csökkenéssel, 21 917,47 ponton zárt hétfőn. A részvénypiac forgalma 13,1 milliárd forint volt, a vezető részvények közül az OTP és a Magyar Telekom gyengült, a Richter árfolyama nem változott, míg a Mol erősödött az előző záráshoz képest.

A Mol 300 forinttal, 1,48 százalékkal 20 600 forintra erősödött, 642,1 millió forintos forgalomban. Az OTP-részvények ára 86 forinttal, 1,72 százalékkal 4 904 forintra csökkent, forgalmuk 9,8 milliárd forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 7 forinttal, 1,05 százalékkal 660 forintra esett, forgalma 529,8 millió forint volt. A Richter-papírok árfolyama nem változott, 42 850 forintot értek záráskor, a részvények forgalma 1,8 milliárd forint volt. A másik gyógyszeripari részvény, az Egis 63,4 millió forintos forgalom mellett 55 forinttal, 0,27 százalékkal 20 100 forintra erősödött.

 

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.