2010. augusztus. 19. 09:11 MTI Utolsó frissítés: 2010. augusztus. 19. 10:02 Gazdaság

BÉT: napsugaras reggel, emelkedhetnek az árfolyamok

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT)részvényindexe a BUX 22247,91 ponton nyitott, ami a tegnap esti záró értéknél 0,39 százalékkal magasabb.

A szerdai kisebb veszteség után nyitásban emelkedhetnek az árfolyamok a Budapesti Értéktőzsdén részvénypiaci elemzők szerint, a forgalom várhatóan továbbra is alacsony marad.

A CIB Bank elemzői arra hívták fel a figyelmet, hogy csütörtökön több fontos makroadat és vállalati hír is hat a részvénypiacokra. Délután az amerikai munkanélküli segélyek heti adata – amiben kisebb csökkenést vár a piac – valamint a Philadelphia Fed Index (gazdasági kilátásokat felmérő mutató) várható. Emellett a technológiai szektor egyik meghatározó cége, a HP teszi közzé féléves számait.

A szerdai kisebb korrekció után csütörtökön már pozitív nyitást jeleznek az európai határidők, Kína is pozitívba fordult, az amerikai indexek nyereséggel zártak.

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 154,63 pontos, 0,69 százalékos csökkenéssel, 22.160,20 ponton zárt szerdán. A részvénypiac forgalma 11,5 milliárd forint volt szerdán, a vezető részvények az erősödő Magyar Telekom kivételével gyengültek az előző napi záráshoz képest. A Mol 5 forinttal, 0,02 százalékkal 20.695 forintra csökkent, 1,7 milliárd forintos forgalomban. Az OTP részvények ára 70 forinttal, 1,37 százalékkal 5.050 forintra esett, forgalmuk 5,6 milliárd forintot tett ki. A Magyar Telekom árfolyama 3 forinttal, 0,45 százalékkal 664 forintra erősödött, forgalma 291,6 millió forint volt. A Richter papírok árfolyama 745 forinttal, 1,70 százalékkal 43.050 forintra gyengült, a részvények forgalma 3,6 milliárd forintot ért el.

zöldhasú
Hirdetés
Címkék
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.