Megmenekülhet a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft.
A Világgazdaság értesülése szerint napokon belül hozzájuthat a működéséhez szükséges összeghez a Magyar Bormarketing Nonprofit (MBN) Kft.
A lap csütörtöki számában emlékeztet: a közösségi bormarketinget koordináló cég azért került veszélybe, mert a fenntartását biztosító pénzt közbeszerzési pályázaton nyerhette volna el, amit azonban nem írtak ki.
A pénzügyi gondok miatt a kft. valamennyi munkatársa felmondott, tulajdonosai pedig közölték: ha december 15-ig nem kapják meg a szükséges forrást, ellehetetlenül a szervezet.
A Világgazdaságnak Karakas János, az agrártárca főtanácsadója elmondta: a cég várhatóan egy miniszteri rendelettel juthat majd hozzá a működéséhez szükséges összeghez. Ez a lehetőség azonban csak az idei évre vonatkozik, a jövőre nézve a tulajdonosokkal közösen igyekeznek megnyugtató megoldást találni.
Az MBN-t 2005.. májusában alakította a szőlő-bor ágazat 13 meghatározó szakmai szervezete, feladata a közösségi bormarketing alap – a bor forgalomba hozatali járulékának a marketingre fordítható része – felhasználásának koordinációja.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.